ETKerteminde vil hele sommeren, og frem til oktober, afholde fem TEMAweekender, hvor alle kommunens virksomheder
indenfor oplevelsesøkonomi kan være med.
Første temaweekend er den 19.-20. juni og her er temaet ”Den Uovertrufne Natur”.
Blandt weekendens aktiviteter og tilbud finder du muligheden for at smage grillede hvidløg hos Skovløkke Frilandsgrønt, smage på æblecider hos Nybro Frugtplantage, se på krabber på Fjord&Bælt, eller komme på guidet tur med naturvejleder Tonny Jack. Du kan også vælge at bestige Munkebo Bakke i godt selskab med Bakkens Venner.
”Ideen med konceptet er at udvikle nye produkter og initiativer på tværs af hele kommunen. Jeg tror på, at vi kan komme ud til både langt flere virksomheder, men også flere gæster ved at invitere ind på en fælles markedsførings- og idéplatform og på den måde motivere til, at man tænker på alle de måder man kan twiste sin forretning på”, siger Dorte Frandsen, direktør for ETKerteminde.
F.eks. er der mulighed for også at opleve kunst flere steder – selvfølgelig med et natur-twist.
Således har værkerne på Galleri Brogaard fokus på træer som motiv, mens Galleri Milo har tulipaner som tema.
På sidstnævnte galleri bliver der i øvrigt trukket lod om et særligt kunstværk mellem alle de besøgende både lørdag og søndag.
Fælles markedsføring
Det er gratis for virksomhederne at deltage, men man skal selv idéudvikle sit produkt, så det passer til temaet. Efterfølgende skal det materiale, som man ønsker præsenteret, blot indsendes til ETKerteminde.
TEMAweekenderne og aktiviteterne markedsføres herefter på www.visitkerteminde.dk, sociale medier, i en trykt aktivitetskalender samt på plakater, der ophænges forskellige steder i Kerteminde kommune.
”Man afgør selv om man vil være med i det hele eller kun deltage i en enkelt TEMAweekend”.
Mere kreativitet og flere twists
Tankerne bag projektet er at skubbe til virksomhedernes kreativitet og måske få set nogle anderledes sider af virksomhedernes tilbud til de mange gæster, der besøger Kerteminde.
Hos ETKerteminde håber man, at konceptet skal gentages i mange år fremover.
”Drømmen er, at vores fokus på temaer på tværs af vores aktører vil blive kendt som en gentagende begivenhed der vender tilbage hvert år. Det vi tilbyder er markedsføring og sparring. Virksomhederne står selv for produkter og servicering ud mod deres gæster. Og jeg er ovenud begejstret for, hvor godt vores idé er blevet modtaget. Man kan godt glæde sig til den første weekend med fokus på den overtrufne natur, hvor der helt sikkert vil være nye og spændende ting at opleve”, slutter Dorte Frandsen af.
Fakta om TEMAweekenderne
19. – 20. Juni:
Den uovertrufne natur
3. – 4. Juli:
I Vikingernes fodspor
31. Juli – 1. August:
Gastronomi i bevægelse
11. – 12. September:
Lystfisker de Luxe
2. – 3. Oktober:
I fodsporene på kunsten
Yderligere information kan findes på www.visitkerteminde.dk
For mere information, kontakt:
Direktør Dorte Frandsen
Tlf.: 65 32 11 21
E-mail: dfr@etkerteminde.dk